Zespół Szkół Ekonomicznych
noflash
Zespół Szkół Ekonomicznych im.K.K. Baczyńskiego w Przemyślu
e-mail: zseprzem@poczta.onet.pl | phone 16-678-33-02

(-: Cudna Wycieczka Do Krakowa 20-23.X.2008 r. :-)

W dniu 20 października 2008 r. klasa 3 B wraz z opiekunami: mgr D. Dybką, mgr L. Gajdą
i mgr K. Ryznarem o godz. 6 rano wyjechała z Przemyśla na wycieczkę do Krakowa.
      Kiedy dojechaliśmy na miejsce, udaliśmy się do Bronowic, gdzie w 1900 r. odbyło się wesele przyjaciela Stanisława Wyspiańskiego, Lucjana Rydla, któro zainspirowało dramaturga do stworzenia swojego największego dzieła. Zostaliśmy tam bardzo miło przyjęci.
Następnie udaliśmy się do Cinema City na bardzo ciekawy i pouczający film "Senność" z Małgorzatą Kożuchowską
i Michałem Żebrowskim w rolach głównych. Po seansie zakwaterowaliśmy się w schronisku na Oleandrach, gdzie oczekiwaliśmy na kolejny dzień pełny niespodzianek.

Drugiego dnia po śniadaniu poszliśmy na Wawel zwiedzić Kaplicę Zygmuntowską i komnaty królewskie. Zobaczyliśmy tam piękne arrasy i różne sprzęty z dawnych wieków.
Następnie udaliśmy się na rynek mijając ul. Franciszkańską i okno pokoju w kurii krakowskiej, gdzie podczas wizyt w Krakowie mieszkał Jan Paweł II. Po rynku spacerowaliśmy w grupkach, gdyż dostaliśmy czas wolny. Jedni robili małe zakupy, inni zwiedzali Kościół Mariacki i Sukiennice. Podczas powrotu do schroniska odwiedziliśmy Uniwersytet Jagielloński. Nasza wychowawczyni liczy na to, że niektórzy z nas "zaprzyjaźnią się" z tą instytucją na dłużej :-) ( czasami cuda się zdarzają).
      Przed godziną 19.00 byliśmy już w Teatrze Słowackiego, gdzie obejrzeliśmy sztukę "Całe życie głupi"
o życiu krakowskiego powieściopisarza i komediopisarza Michała Bałuckiego. Spektakl został nagrodzony gromkimi brawami.

Zdjęcia do obejrzenia w Fotogalerii

W środę rano odwiedziliśmy stadion Wisły Kraków, co ucieszyło chłopców i prof. Ryznara. Widzieliśmy wszystkie nagrody zdobyte przez klub, a sam stadion oglądaliśmy z loży honorowej. Następnie odwiedziliśmy Smoka Wawelskiego i podreptaliśmy do Kościoła na Skałce.
      Kolejnym punktem był Kazimierz, dawna dzielnica żydowska. Późnym popołudniem trafiliśmy do Galerii Krakowskiej, gdzie odbywała się wystawa bolidów Formuły 1. Najbardziej oblegane było, oczywiście biało-granatowe BMW Roberta Kubicy, co nie znaczy, że nie było bolidów innych znanych kierowców. Na zakończenie dnia zjedliśmy wspólną kolację (ostatnią wieczerzę), na której chłopcy przekonywali wychowawczynię do hip-hopu. Ogólnie było bardzo przyjemnie i zabawnie :-)
      Ostatniego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy z Krakowa w stronę Przemyśla. Po drodze wstąpiliśmy do Sanktuarium w Łagiewnikach. Na ostatnim etapie zatrzymaliśmy się na małe co nieco i wracaliśmy prosto do Przemyśla, w którym znaleźliśmy się około godziny 18.00.
      Wycieczka ta była bardzo pouczająca, pełna pozytywnych wrażeń, śmiesznych sytuacji, zadziwiających zbiegów okoliczności i niezapomnianych zdarzeń. Wróciliśmy zadowoleni, choć zmęczeni i spragnieni domowego jedzenia. Jedno jest pewne - takie rzeczy zdarzają się tylko naszej zwariowanej klasie :-)

Tekst: Barbara Gęsiorska, Kamila Lonc
Zdjęcia: Dorota Dybka

Copyright © 2004-2012 All rights reserved!