Zespół Szkół Ekonomicznych
noflash
Zespół Szkół Ekonomicznych im.K.K. Baczyńskiego w Przemyślu
e-mail: zseprzem@poczta.onet.pl | phone 16-678-33-02

Wycieczka klas 2a, 3a: Kraków - Oświęcim - 3-4.III.2011 r.

W dniach 3-4 marca bieżącego roku dwie klasy z naszej szkoły - IIIa i IIa udały się na wycieczkę do Krakowa. Głównym organizatorem była klasa IIIa wraz z wychowawczynią - panią Martą Lupą.

Po około 5 godzinnej podróży dojechaliśmy do celu. Pierwszym punktem na naszej liście było kino 3D.
Podczas oglądania filmu przenieśliśmy się do odległych czasów, gdzie mogliśmy zobaczyć jak żyły dinozaury i inne zwierzęta, które już dawno wyginęły.
Po seansie ruszyliśmy w miasto, gdzie spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadzała nas po tym pięknym mieście.

Zdjęcia do obejrzenia w Fotogalerii

Pierwsze kroki skierowaliśmy na Wawel, gdzie zobaczyliśmy m.in. Zamek Królewski oraz Bazylikę archikatedralną św. Stanisława i św. Wacława. Zobaczyliśmy także pomnik Smoka Wawelskiego. Następnie udaliśmy się na Rynek Krakowski, gdzie mieliśmy okazję obejrzeć Kościół Mariacki i Sukiennice.

Po zwiedzaniu opiekunowie dali nam czas wolny, w którym każdy z nas mógł obejrzeć miasto na własną rękę.
Pod wieczór, zmęczeni długą podróżą i dniem pełnym wrażeń udaliśmy się do Schroniska młodzieżowego Oleandry, gdzie czekała na nas kolacja i ciepłe łóżka.

Drugi dzień rozpoczął się od wczesnej pobudki. Po śniadaniu wyruszyliśmy do Oświęcimia, gdzie zobaczyliśmy dwa największe obozy koncentracyjne na świecie- Auschwitz oraz Auschwitz Birkenau. Pani przewodnik opowiadała nam smutne i zarazem przerażające historie o warunkach życia, sposobie traktowania i śmierci ponad miliona osób.
      Po przygnębiających przeżyciach dla rozluźnienia atmosfery przed powrotem do Przemyśla udaliśmy się do galerii, gdzie powróciliśmy do tętniącego życiem świata.

Tekst: Judyta Dorociak, Gabriela Wolańska
Zdjęcia: Patrycja Drapała, Katarzyna Iwachów

Copyright © 2004-2012 All rights reserved!